Поиск


Регистрация




Гендерно чутливішими є друковані миколаївські ЗМІ: результати моніторингу

Гендерно чутливішими є друковані миколаївські ЗМІ: результати моніторингу
358

Із метою виявлення та аналізу дотримання гендерного балансу у миколаївських ЗМІ, протягом лютого 2017 року було проведено моніторинг публікацій п’яти найбільш популярних інтернет-видань («Преступности.Нет», «НикВести», «НовостиN», «ІншеТВ», «Майсіті») і п’яти друкованих ЗМІ: «Печерний Николаев», «Рідне Прибужжя», «День за Днем», «Южная правда», «Вперед». Загалом проаналізовано 6637 матеріалів, із яких – 5953 в інтернет-медіа, і 684 в друкованих.


Аналіз проводився з урахуванням кількісних та якісних показників, а саме – в яких тематиках журналістських матеріалів найбільше присутні жінки, а в яких чоловіки, чи присутні гендерні стереотипи й сексистські повідомлення, а також чи вживають журналісти фемінітиви на позначення назв професій, посад, виду діяльності жінок.


Згідно отриманих даних, вінтернет-виданняхмайже порівну жінок і чоловіків у медичній тематиці. Мабуть, це пов’язано з тим, що у лютому Миколаївська ОДА проводила конкурс на заміщення вакантних посад керівників медичних закладів, тож ця подія широко висвітлювалась місцевими ЗМІ. Проте очевидна перевага чоловіків у всіх решта темах, у спортивних повідомленнях загалом відсутні експертки, а героїнями жінки є лише в третині випадків зі 100%. Лише одиниці жінок коментують питання війни (6%), так само їх мало як героїнь повідомлень (5%). Не зважаючи на те, що на Миколаївщині дуже активні волонтерські рухи серед жінок, вони вкрай рідко потрапляють до ЗМІ і як експертки (18%) і як героїні (29%).



Показова ситуація склалась у категорії «спорт»: жінки в матеріалах на цю тему загалом відсутні як експертки, однак писали про спортсменок у 36%.


Подібна ситуація склалась і вдрукованих виданнях, хоча перевагу жінки отримали в інших темах – освіта й культура. Так само мало жінок-експерток у воєнній тематиці, а героїні загалом відсутні, у 5 разів більше чоловіків коментувало і було героями публікацій з політичної та економічної тематики.



Як бачимо, при згадуванні у ЗМІ жінки поступаються чоловікам майже в усіх позиціях і лише за трьома більш-менш досягнуто балансу.


Професії і посади у жіночому роді частіше згадуються у інтернет-виданнях. Так, велику перевагу віддано словам «чиновниця», «начальниця», «журналістка», «поетеса», «художниця». «чиновницями» та «начальницями» найчастіше були екс-керівниці Маргарита Капуста і Лариса Дергунова та керівниця Ольгу Відіна. Загалом значно більше посад вказано в чоловічому роді.


Як у друкованих, так і в інтернет-медіа в політичних матеріалах лідирують голова обласної ради Вікторія Москаленко, депутатки обласної ради Тетяна Демченко та Надія Іванова. За ними – Ангела Меркель, Юлія Тимошенко, депутатки Верховної Ради Вікторія Сюмар та Надія Савченко.


Серед інтернет-видань перше місце у використанні фемінітивів посів сайт «Преступности.Нет», друге – «НикВести». Найменший показник фемінітивів у «НовостиN». У друкованих ЗМІ фемінітиви вживано лише в поодиноких випадках, і найчастіше пишуть про поетес, художниць та завідувачок бібліотеками.


Не обійшлося і без випадків сексизму щодо жінок. Так, на сайті «Інше ТВ» новина про спортивне кафе (сама публікація не акцентує уваги до жінок) проілюстрована фотографією дівчини у звабливій позі в мінімальному комплекті одягу.


Виходячи з даних проведеного моніторингу, можна зробити висновки, що жінки не є рівними з чоловіками учасницями (як експертками, так і героїнями) журналістських матеріалів. Більш гендерної чутливими є друковані видання. Водночас інтернет-видання частіше вживають фемінітиви.


Згідно з індексом гендерної чутливості українських медіа миколаївські ЗМІ посідають посідають одну з найнижчих позицій серед 220 друкованих та інтернет-видань 22 областей України.

___________________

Гендерний моніторинг журналістських матеріалів регіональних видань проведений у межах проекту «Ґендерний простір сучасної журналістики: від теорії до практики», що реалізовується Волинським прес-клубом у партнерстві з Гендерним центром, Незалежною громадською мережею прес-клубів України та за підтримки програми «У-Медіа» (Інтерньюс).

Прежде чем оставить свой комментарий под материалом, просим ознакомиться с правилами комментирования
Оставить комментарий


Очистить


Перетащите ползунок вправо



Наверх